Granma. Trombones from HavanaUte Langkafel MAIFOTO p

Ένα αποκαλυπτικό πλάνο της Κούβας, από την επανάσταση του 1956 μέχρι σήμερα, παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, από 19 έως 21 Δεκεμβρίου. Κι αν ξαναζούσε η Κούβα του Φιντέλ Κάστρο; Κι αν η νέα γενιά των Κουβανών οραματιζόταν μια άλλη ουτοπία; Κι αν οι τρομπέτες της Buena Vista ηχούσαν και πάλι; Ο συνιδρυτής των Rimini Protokoll, Στέφαν Κέγκι, γυρίζει 60 χρόνια πίσω, για να ανασυνθέσει τον μύθο της κουβανέζικης επανάστασης στο Granma. Αυτή τη φορά, η Ιστορία δεν γράφεται από τον Κάστρο και τους συντρόφους του, αλλά από τα εγγόνια τους.

Τέσσερις από τους απογόνους των comrades, που έμελλε να αλλάξουν το τοπίο της Κούβας τη δεκαετία του 1960, ανεβαίνουν στη σκηνή της Στέγης, για να τους υποδυθούν. Όμως, η περιπέτεια των προγόνων τους λαμβάνει μια άλλη διάσταση, όταν συναντά τις ελπίδες της γενιάς που γράφει τώρα Ιστορία.

Ο Στέφαν Κέγκι απευθύνθηκε σε περισσότερους από 50 απογόνους των Κουβανών επαναστατών, προκειμένου να συγκεντρώσει υλικό για την έρευνά του. Η ανταπόκρισή τους ήταν θερμή, πέραν κάθε προσδοκίας και αποφάσισε να επιλέξει τέσσερις από αυτούς για να αποτυπώσει την Κούβα, μέσα από τη ματιά τους. Αυτοί είναι ο Ντανιέλ (μαθηματικός και κινηματογραφιστής), ο Κριστιάν (προγραμματιστής υπολογιστών), η Μιλάγκρο (φοιτήτρια Ιστορίας) και η Νταϊάνα (μουσικός).

Granma ήταν η ονομασία του –αμερικανικής κατασκευής– σκάφους που μετέφερε τους Κουβανούς επαναστάτες από το Μεξικό στην Κούβα, το 1956. Μύθοι και πραγματικότητες, ουτοπίες και δυστοπίες, επαναστάτες του τότε και νέοι του σήμερα, παρελθόν και μέλλον, συναντιούνται σε μια θαρραλέα παράσταση θεάτρου ντοκουμέντου. Σε μια Κούβα που διαρκώς αλλάζει και τα σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά ερωτήματα αναζητούν επιτακτικά απαντήσεις, η προεπαναστατική μουσική της Αβάνας ακούγεται ακόμα.

Granma. Trombones from HavanaMikko Gaestel Expander Film p

Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Stefan Kaegi

Σκηνικά: Aljoscha Begrich

Βίντεο: Mikko Gaestel

Μουσική Σύνθεση: Ari Benjamin Meyers

Σχεδιασμός Ήχου: Tito Toblerone, Aaron Ghantus

Δραματουργία: Aljoscha Begrich, Yohayna Hernández

Κοστούμια: Julia Casabona

Τεχνική Διεύθυνση & Σχεδιασμός Φωτισμών: Sven Nichterlein

Οργάνωση Παραγωγής: Maitén Arns

Με τους: Milagro Álvarez Leliebre, Daniel Cruces-Pérez, Christian Paneque Moreda, Diana Sainz Mena

Συνεργάτρια Βίντεο: Marta María Borrás

Δραματουργική Συνεργασία: Ricardo Sarmiento

Βοηθός Σκηνοθέτη: Noemi Berkowitz

Βοηθός Σκηνογράφου: Julia Casabona

Βοηθοί Παραγωγής: Federico Schwindt, Dianelis Diéguez

Ασκούμενοι: Joana Falkenberg (Σκηνικά), Ignacia González (Σκηνοθεσία), Lenna Stam (Κοστούμια)

Διεύθυνση Περιοδείας: Maitén Arns, Federico Schwindt (στην περιοδεία)

Υπότιτλοι: Meret Kündig, Federico Schwindt (στην περιοδεία)

Μετάφραση στα γερμανικά: Meret Kündig, Franziska Muche, Anna Galt, Marta Vukovic, Adrien Leroux (Panthea)

Μετάφραση Υπερτίτλων στα ελληνικά: Κωνσταντίνος Παλαιολόγος

Μαθήματα τρομπονιού: Yoandry Argudin Ferrer, Diana Sainz Mena και Rob Gutowski

Έρευνα στην Κούβα από το Residencia Documenta Sur, σε συντονισμό του Laboratorio Escénico de Experimentación Social: Maité Hernandéz-Lorenzo (ερευνήτρια και δημοσιογράφος), Karina Pino Gallardo (κάτοικος), José Ramón Hernández Suárez (κάτοικος), Ricardo Sarmiento Ramírez (κάτοικος), Taimi Diéguez Mallo (κάτοικος) και Miriam E. González Abad (παραγωγός)

Μια παραγωγή των Rimini Protokoll και του Maxim Gorki Theater του Βερολίνου, σε συμπαραγωγή με το Emilia Romagna Teatro Fondazione (Ιταλία), το Festival TransAmériques (Μόντρεαλ), το Kaserne (Βασιλεία), τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το Théatre Vidy (Λοζάνη), το LuganoInscena-Lac (Λουγκάνο), το Zürcher Theaterspektakel (Ζυρίχη) και το Festival d’Avignon (Γαλλία)

Χρηματοδοτήθηκε από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Πολιτιστικό Ίδρυμα, το Ελβετικό Συμβούλιο Τεχνών Pro Helvetia και το Υπουργείο για τον Πολιτισμό και την Ευρώπη του κρατιδίου του Βερολίνου

Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε της Αβάνας

Διαβάστε περισσότερα

Ανάμεσα στους επαναπατρισθέντες με το “Granma” ήταν και ο Faustino Pérez, από τα πρωτοπαλίκαρα του Κάστρο, ο οποίος διετέλεσε πρώτος υπουργός Ανάκτησης Περιουσιών και Ανακατανομής του Πλούτου στη χώρα και ήταν ο παππούς του Ντανιέλ – του κεντρικού αφηγητή της παράστασης.

Το όνομα “Granma” δόθηκε ως τίτλος, τιμής ένεκεν, στην επίσημη καθημερινή εφημερίδα-όργανο του Κομουνιστικού Κόμματος της Κούβας.

Για τις ανάγκες της παράστασης, η Νταϊάνα, εγγονή ενός μουσικού που συμμετείχε στη θρυλική Orchestra Maravillas de Florida, ανέλαβε να διδάξει τρομπόνι στους τρεις συμπρωταγωνιστές της.

Το Granma: Trombones from Havana έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Maxim Gorki Theater του Βερολίνου τον Μάρτιο του 2019.

 

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

19-21 Δεκεμβρίου 2019

Κεντρική Σκηνή

 

Διάρκεια παράστασης: 135 λεπτά

 

Εισιτήρια

Κανονικό: 5€, 7€, 15€, 20€, 24€

Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 12€, 16€, 19€

Παρέα 10+ άτομα: 11€, 14€, 17€

Κάτοικος Γειτονιάς: 7€

Ανεργίας, ΑμεA: 5€

Συνοδός ΑμεA: 10€

primi sui motori con e-max